איך קוראים מונה חשמל בשנת 2021?

חשמלאים בת ים תל אביב

בהגדרתו מד חשמל הוא למעשה מד המודד את צריכת החשמל של משק ביתי או צרכן חשמל תעשייתי. מערכת החשמל של הצרכן הן בחיבור ביתי או תעשייתי מחוברים למדד חשמל שהורכב על ידי חברת החשמל – בישראל זוהי חברת החשמל כמובן. המונה מחשב את כמות החשמל המשמשת את הצרכן ובהתאם לכך, החברה גובה סכום זה מהצרכן בגין צריכתו. תשלום עבור חשמל מתבצע באמצעות חשבון החשמל.

מד החשמל מיוצר בדרך כלל על ידי הלקוח. המונה מחשיב את כדור הארץ כיחידת מדד לאנרגיה, והשכיחה שבהן היא קילוואט-שעה (קוט"ש). בדרך כלל החברה קוראת את קריאות המונים פעם אחת לתקופת חיוב. הזרם המספק חשמל למערכת.

מה תפקידו של מונה חשמל למעשה?

לפעמים חברת החשמל מעריכה את צריכת האנרגיה שלנו אשר עוברת באמצעות חוטי חשמל על מנת לספק חשמל לכלל הצרכים שלנו, ואנחנו מתבקשים בטלפון לספק את מצב המונה בפועל. מסיבות אלו ואחרות, חשוב שנדע לקרוא מד חשמל.

קודם כל, אם אתה יודע לעשות זאת, אתה יכול לזהות שגיאות בקריאת מד, כפי שחברת החשמל עושה לפעמים ע"י קריאה פשוטה על צג מונה החשמל.

דבר נוסף: אם אתם עוברים דירה או שוכרים דירה, אם אתם קונים או מוכרים דירה, עליכם לבצע קריאות מד ולדעת את מצבה כדי לא לשלם עבור מה שלא מיציתם:

חשוב שהדייר שעוזב את הדירה או הבית ישלם עבור הצריכה שלהם טרם עזיבה על מנת שבני הבית לא ישעו באחריות ויצטרכו לשלם את חשבון החשמל שנותר.

מה אתה צריך כדי לקרוא את מד החשמל?

חשבון חשמל

דף ועט – רשמו מס מונה / מכשיר סמארטפון לרשום את המס הקיימים.

איפה נמצא מונה חשמל?

אם אתם גרים בבניין דירות, ברוב המקרים ההמונים נמצאים בארון החשמל בקומה העליונה – בקומה שלכם או במפלס התחתון של הבניין, לפי המקרה.

ישנם בניינים שבהם יש ארון לכל הבניין, ואז כל ההמונים מרוכזים וממוקמים שם.

אם אתה גר בבית פרטי, רוב הסיכויים שהדלפק נמצא בארון מחוץ לדלתך או במילוי מחוץ לגינה או לחצר שלך, אם מדובר בעסק כדאי למצוא את הארון הראשי שיוביל את החשמל משקעי תלת פאזי ושאר השקעים הקיימים.

כיצד אוכל לדעת איזה מונה חשמל הוא שלי?

לכל מונה יש מספר סידורי או מספר זיהוי.

מספר זה מופיע בחשבונו או בחשבון החשמל זו הסיבה הראשונה שבגללה אתה זקוק לחשבונך לפניך.

קריאת מד החשמל – ומהי למעשה צריכת חשמל?

מונה חשמל – יהיה זה מד מכני או מד דיגיטלי – מראה את צריכת האנרגיה שלכם בקילוואט.

לדוגמה, הדלפק שלך עשוי להציג מספר כמו 004444.5.

המשמעות היא שהצריכה שלך היא 4444 וחצי קילוואט.

איך נדע כמה חשמל צרכנו בהשוואה לחשבון הקודם?

קח את החשבונית האחרונה שקיבלת.

קרא את המצב הנוכחי של המונה מבחינת מספרים.

מחסרים את המספר (מצב מונה) המוצג בחשבון שכבר השגתם ממצב המונה הנוכחי.

הבדל זה הוא הצריכה האמיתית שלך מאז הקריאה האחרונה במונה החשמל.

מה אם קיבלתי חשבונית וצריכת החשמל המוצגת בה גדולה מזו המוצגת במונה?

במקום לשלוח את הקורא ההמוני אחת לחודשיים, היא שולחת אותו רק חמש או אפילו ארבע פעמים בשנה, ובשאר החודשים היא מעריכה את הצריכה:

חברת החשמל בוחנת את הצריכה שלך לאורך תקופות מקבילות של שנים קודמות ומחייבת אותך על בסיס צריכה זו. בקריאה הבאה בפועל, זה יפצה על השגיאה, אם בכלל, וירוויח או יגבה ממך את ההפרש.

מיקום מד החשמל תלוי בבניין בו אתה גר. דיירי בנייני דירות בדרך כלל ימצאו אותו בארון החשמל המשותף לכל הקומה, או במפלס התחתון של הבניין עם מדי החשמל של דיירים אחרים. בבתים פרטיים, המונה יהיה ממוקם בדרך כלל בתוך הבית, בארון מחוץ לדלת הבית, או בסמוך לדלת הכניסה לגן, כדי לזהות את המונה בדירתנו, עלינו להשוות את המספר הסידורי עליו עם המספר המופיע בחשבון החשמל שלנו.

שימו לב למספרים: כך אתם קוראים את מונה החשמל בשנת 2021!

המספר שמופיע במונה מורכב מחמש או שש ספרות המייצגות את הצריכה שלנו ביחידות קוט"ש, האחרונה שבהן היא מעל הנקודה העשרונית. לדוגמא, אם המונה מציג את הספרות 4444.5, הקריאה הנוכחית הוא 4444.5 קוט"ש.

המאמר נכתב ע"י חשמלאי מוסמך וכלל השירותים ניתנים בכל אזור המרכז ובייחוד כשירותי חשמלאי ברמת גן, חשמלאי בראשון לציון, גבעתיים ותל אביב.

להצעת מחיר צרו קשר

מאמרים מקצועיים נוספים