חיבור תלת פאזי

מהי פאזה או בשמה השני חיבור תלת פאזי?

פאזה היא זרם חשמל המסופק ע"י חברת החשמל עד לביתנו.

מערכת ביתית / עסקית חד פאזית מספקת בדר"כ בישראל עד 25 אמפר.

לדוגמא – השימוש במזגן מיני מרכזי, מכונת כביסה, מייבש כביסה, דוד חשמלי וכן הלאה, יכול לחרוג מ-25 אמפר ולהקפיץ את הפקק חשמלי ברשת החשמל הביתית.

בשנים האחרונות ולאור ריבוי התפתחות העולם והטכנולוגיה עם המצאות לבית כמו מזגן מכונת כביסה וכו' העולם מתפתח לטכנולוגיית התלת פאזי אשר יכולה להכיל הספק גבוה יותר

שלב ראשון - התקנת שקע תלת פאזי

כצעד ראשון יש לגשת לחברת החשמל, לקבלת אישור להתקנת התלת פאזי.

לאחר קבלת האישור, תוכל הזמין חשמלאי במרכז מוסמך בעל רישיון להתקנת תלת פאזי, החשמלאי ישדרג לך את לוח החשמל לתלת פאזי, וגם יבצע את השינויים הנדרשים בבית.

לאחר מכן עובד מטעם חברת החשמל לרוב מהנדס יגיע לבחן את העבודה מקרוב, ולאחריו לרוב תחכו מעט עד קבלת האישור, בעת קבלת האישור תחבר חברת החשמל את ביתך או בית העסק שלך לשקע תלת פאזי.

כמה עולה חיבור חשמל תלת פאזי?

הבנייה המודרנית ותכנון החשמל הביתי, מצריכים עבודה של התאמה. כלומר, חשמלאים נדרשים לייצר נקודות חשמל עם הספק גבוה יותר מבעבר. תהליך המעבר מלוח חשמל חד פאזי לתלת פאזי, מצריך ביצוע של שלל פעולות על ידי חשמלאי כמו הוספת מפסקים חדשים. היקף העבודה תלוי ברצונות שלכם ובתשתית הקיימת בביתכם.

חיבור תלת פאזי מצריך גם הגדלת חיבור החשמל וליווי חברת החשמל ולכן כרוכה בתשלום כמובן.

טווח המחירים הממוצע אצל חשמלאי מוסמך עבור חיבור שקע תלת פאזי?

  • לרוב ביצוע מעבר מחד פאזי 25X1 ל-40X1 יעלה ללקוח סביב כ- 2,000-4,000 ₪ – "בערך" תלוי בעבודת התשתית שיש לעשות ובתשתיות הקיימות במקום.
  • לרוב ביצוע עבודת מעבר מחד פאזי 25X1 לתלת פאזי 25X3 יעלה סביב כ-3,000-5,000 ₪ – "בערך" תלוי בעבודת התשתית שיש לעשות ובתשתיות הקיימות.
  • לרוב ביצוע עבודת מעבר מחד פאזי 25X1 לתלת פאזי 40X3 יעלה סביב כ-5,000-7,000 ₪ – "בערך" תלוי בעבודת התשתית שיש לעשות ובתשתיות הקיימות במקום.

קיימת עלות גם בצד חברת חשמל על המעבר:

  • מעבר מ-25X1 ל-25X3 או ל-40X1 עלות בחברת חשמל – כ-3,500 ₪.
  • מעבר מ-40X1 ל-25X3 עלות בחברת חשמל – כ-1,500 ₪.
  • מעבר מ-25X1 ל40X3 עלות בחברת חשמל – כ-5,300 ₪.

חברת החשמל מגדילה את החיבור לרוב עד 30 יום מרגע התשלום.

דוגמא לצריכת חשמל – במזגנים כל כוח סוס זה בערך 750 וואט.

מזגן 3 כוחות סוס, צורך קצת יותר מ – 10 אמפר.

שימו לב: מכונת כביסה עשויה לצרוך עד 15 אמפר, אז הפעלה של מספר מכשירי חשמל במקביל עם חיבור חד פאזי של 25 אמפר, עלולה לגרום לנפילת הנתיך הראשי.

משנים האחרונות הומצאו מכשירי חשמל שאוכלים פחות אנרגיה "חשמל" אך למרות זאת הם עדיין לוקחים לא מעט חשמל כמו מזגן דוד "קומקום".

למה להגדיל מערכת חד פאזית ל- 40 אמפר

יותר הספק וכוח ובו זמנית זול, למה לא.

למה לעבור מחד פאזי לתלת פאזי?

הטכנולוגיה משופרת יותר ומאפשרת מעבר חלק יותר של החשמל עם הספק מתאים

כך תקבלו אישורים להגדלת ההספק:

  1. על מנת להזמין מחברת החשמל את החיבור / בעת שינוי חיבור החשמל החדש, עליך לספק להם פרטים כגון גודל החיבור / השינוי המבוקש, מפרט תוכנית החשמל החדשה / השינוי המתוכנן, מפרטי בנייה והיתרי בנייה, מועד משוער להפעלת המתקן, ועוד.
  2. לאחר שהסתיימה עבודת החשמלאי במערכת החשמל הפנימית, ולאחר סיום התשלום מול חברת החשמל, תתבקש להציג באמצעות חשמלאי מורשה את ציורי המערכת שהוקמה ובמקביל את הזמנת החברה. חַשׁמַלִי. בדיקת בריאות.
  3. דאגו לצרף לבקשה את הטפסים המתאימים לביקוש.

כך תגדילו את ההספק בחד פאזי

  • מפצל מגבר כוח 25 אמפר – MAMT הוא מפסק מגנטותרמי, שתפקידו להגן מפני קצר או עומס יתר, והוא מותקן בלוח החשמל הראשי – MAP 25 אמפר ראשי, הוא זה שמפעיל את כל שאר ה- MAT של הבית בלוח חד פאזי 25 אמפר.
  • לחלק את עומס החשמל בבית ולגרום למצב שבו קצר חשמלי כתוצאה מעומס יוריד את החשמל רק בחלק מסוים של הבית ולא במכלול. (בדר"כ בעיר תל אביב כי התשתיות ישנות), חשמלאי בתל אביב עושה בפועל, כדי לחלק ולהפריד את אספקת החשמל בין נקודות החשמל השונות, זהו החיבור של כל שקע ללוח החשמל הראשי לשקע נפרד.

למה צריך בדיקת הארקה

במערכת זו החשמל אמור לזרום ישירות לאדמה וכך למנוע אסון ע"י חיבור מערכת החשמל התלת פאזית ללוח החשמל.

מעבר משקע חשמל חד פאזי לתלת פאזי

מעבר לתלת פאזי מצריך בדיקה וליווי מקצועי של חשמלאי במרכז מוסמך ומקצועי טרם התקנה, יש לבדוק את המקרה לגופו בעת הזמנה.

מתי צריך לעבור לחשמל תלת פאזי?

יש מוצרי חשמל שמצריכים – כדאי לקרוא הספק מוצר טרם קנייה

התקנת שקע תלת פאזי בתל אביב ובאזור המרכז, נשמח לסייע!

להצעת מחיר צרו קשר

מאמרים מקצועיים נוספים